torstai 11. lokakuuta 2007

Laiskottaa

Mä viel eilen aattelin,ett tänään on pakko tehä het vaikka mitä tehtävii, ettei sit syyslomalla tartte nii paljoo vääntää...mut enää en muista ett mitä mun pitikää väännellä. Ja alkaa voittaa ajatus, ett syyslomal (eli ens viikol) niitä tekis. Mut ei oo kivaa. Ukko on tehny omia tehtäviään hirmusta vauhtia, ettei sen tartte sit muutaku ottaa rennosti. Noh, se saa mennä kalalle ja mä duunailen nuita sit. Tosin sain mä jo yhen tehtävän palautettua, ja toisen aattelin kohta tehä loppuun. Huomenna olis viel hygieniaosaamistesti,eli siihen pitäs lukee. Ja crosstrainerilla taas tunnin aattelin tehä ja illalla kaverin kaa leffateatteriin kattomaan Tähtisumu-leffa. Eli kivaa olis tiedossa, kunhan sais noita tehtäviiki tehtyy ni ei sit huono omatunto painais nii kovaa...

Liian kivalta tuntuu ny ajatus, että vaa rojahtas toho sängylle ja lukis vaikka Aku Ankkaa. Tai kattos jonku elokuvan. Tai leipos (tosin en sais kyl syyä mitään, mitä leiposin, mut vaikka ukolle jotai hyvää...). Tai vaik lähtis lenkille. Tosin ulkona on yllättävän kylmä! En tietenkään valita, koska syksy on lempivuodenaikani. Ehottomasti. Ihanat värit ja ihana sää, vaikka melkee vaa sataa, ja valitan koko ajan ett hiukset menee huonosti ja (jos oon jaksanu laittaa, ni) meikit. Mut syksysin ei oo liian kuuma mut ei sit ylitsepääsemättömän kylmäkää. Eli saa pukeutuu ns normaalisti. Ei yli paljon eikä liian vähän.

Tosin mun kukka tais palentuu, ku ensiavuks ja tehohoidoks laitoin sen yöks parvekkeelle... Mä tykkäisin ihan hirveesti hoidella kukkia, mut melkee kaikki tuppaa kuolemaan mun hoidossa. Tosin nyt oon saanu juorun pysymään hengissä ,ja oikein hyvissä voimissa jo puoltoista vuotta ja traakkipuun jo jonkun aikaa ja sit tollasen bambun latvaosan jo kans yli vuoden. Ja nyt sit ostin kolme uutta kasvia toissa viikolla. Ruukkuruusun ja pienen rahapuun ja sit kolmannen jonka nimeä en tiedä. Ja ruukkuruusu on tosi kärsineen näköne :(. En oikee tiijä ,että kastelenko liikaa vai liian vähän. Tosin se tais kuivuu ku en hokannu ku patterit meni päälle ja ne pohotti suoraan sen alapuolella.. nyt yritän sitä virvottaa. Mut tämä paleltuminen tais tapahtuu mun tuparilahjaks saamalleni (tai siis meidän saamallemme) syklamille. Sen tiedän, että se kuulemma kaipais lannotteluu talvisin veden mukana, mut sitähän en ole saanu viel hommattuu. Ja se oli kans jonkun aikaa patterin yläpuolella, ennen ku tajusin... eli pientä kuivumista kans tapahtunu. No mut koska se kuulemma tykkää viileestä,ni aattelin pelastukseks heittää sen yöks partsille.. ja aamulla hokasin että on PAKKASTA! Näytti se vähän pirteemmältä, mut kuitenki tais joutuu vaa ojasta allikkoon.. snirf. Se olis nii nätti kukka. Mut kai sit liian vaikee mulle hoidokiks.

Noh, jos menis välillä tekemään niitä tehtävii jee jee.

Moiks

1 kommentti:

Wille kirjoitti...

Kylläpäs kuljen jälkijunassa kun en ole aiemmin huomannut blogiasi. Mannisen sivuilta ihmettelin mikä blogi tämä nyt on.

Ei minulla kyllä mitään sanottavaa oikeastaan ole. Ilmoitin vain että olen löytänyt tieni tänne ettei tule kovin suurena yllätyksenä jos jatkossakin kommentoin.